Dus op vrijdagmorgen vroeg uit mijn mandje om met mijn K1 als reisgenoot richting oost te sturen. Er moesten pakweg 700 km afgelegd worden dus werk aan de winkel. De temperatuur was redelijk hoog te noemen en liep gestadig op naar 30 graden voor ik Hannover gepasseerd was. Reden dus om regelmatig een korte stop in te lassen, wat kleding te verwijderen en een koele dronk tot mij te nemen. Fijn om ,op de E30 , bij de oosterburen niet de beperking in snelheid te hebben op de manier zo als dit in ons klein landje het geval is.
Zaterdagmorgen eerst een stevig ontbijt en dan weer naar de pitstraat . Hier is het bij aankomst nog redelijk rustig maar dat verandert al snel. Ook niet verkeert om af en toe de oordoppen in te doen. De geluidsbeperking is hier dan ook duidelijk anders dan op het Asser circuit. Twee keer zal er gereden worden om een goede startpositie te kunnen bemachtigen voor de volgende dag.Hoe dit is verlopen ? Hiervoor verwijs ik naar de site van M-Racing.nl. Tussentijds voor mezelf een pitwalk ingelast en wie kom ik dan o.m tegen? Het jeugdig talent J. v.d. Bunt. Die had ik als ukkie op een mini-bike al eens bezig gezien. Inmiddels rijdt hij in de junior cup en vertelde trots dat hij reeds 4 wedstrijden had gewonnen en 28 punten los stond van de achtervolgers.Wellicht een kleine Rossi in wording? Leuk om met z’n oom , ook K1 rijder, in Hoevelaken nog eens na te kunnen praten als ik die in de loop van dit jaar op de K1- dag vast nog wel tegenkom. Ook de jeugdige Zeelenberg was duidelijk aanwezig , kleine jongens worden in deze sport wel erg snel groot als het talent aanwezig is. Een aardige dame uit de Zuidelijke- Bevelanden kwam ons haar kunsten vertonen met naald en draad om een erg belangrijke reparatie aan het race overal te doen. (RA-RA). Zonder deze redding operatie had er waarschijnlijk niet op de zondag gestart kunnen worden! Hierna weer hetzelfde ritueel gevolgd, hapje,drankje en dan onder de vette lappen om de volgende dag weer fris te kunnen zijn. Zondag, deze dag moest het gebeuren. Volgens een strak schema zou alles geregeld zijn door de wedstrijdorganisatie. Niets was minder waar, startposities die niet klopten ,valse starts die werden genegeerd, enkele zware ongevallen en ga nog maar even door. Niet zo best voor de concentratie bij de rijders…Tussen deze bedrijvigheid door nog wel een leuk onderhoud gehad met drie “Koninginnen” en bijbehorende ridder die de plaatselijke en regionale cultuur gestalte gaven, een leuke afwisseling op een wat mindere dag bij meer dan 30 graden… Na de wedstrijden het team uitgezwaaid en het inmiddels bekende verhaal bij /in en om het hotel gedaan. Op tijd naar de kamer om de volgende dag voldoende fit te kunnen zijn voor de retourrit naar zeeland.
Maandag rondom 06.30u de K weer gestart en heerlijk met de zon in de rug via een kortere alternatieve route de E30 weer gevonden. Lekker even uitrazen tot aan de landsgrens en dan weer terug naar de realiteit zoals het programma “Blik op de weg”ons regelmatig op tv laat zien. Ik had dan ook geen zin in persoonlijk contact met “Koos Spee”. Dus netjes getoerd richting het Zeeuwse en daar weer veilig terecht gekomen rond 13.30u .Zelfs nog 15 km minder gereden dan de heenreis en dat zonder GPS systeem.Ondanks enkele tegenvallers bij het team heb ik toch een buitengewoon bijzonder geslaagd weekend gehad wat misschien wel een vervolg krijgt. Maar eerst alles klaar maken voor het weekend Assen wat er aan staat/zit te komen, maar dit een volgende keer… Tot horens en met de motorgroetjes van de “De Blije Rijer”
| | ||||